[Logo] Webgain/Bloggain supportforum
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Members]  Member Listing   [Groups] Back to home page 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: snuttgrodan
Forum Index » Profile for snuttgrodan » Messages posted by snuttgrodan
Author Message
Hur kommer det bli med detta då?
Tiden för en gratis gästbok kommer ju att ta slut snart. Men gäller det även möjligheten att få kommentarer till varje inlägg man har i bloggen? Bra att veta.
Hur går det?
Åh tack!
Tack! Men det fungerar inte eftersom det inte får plats. Står att det får vara max 255 tecken.
Efter att ha gått med i BubbleRoom.se så behöver jag lägga en Tracking-kod så långt upp i min bloggs Html-kod. Hur kan jag göra det? Det fungerar till viss del att lägga den i inlägg men den fungerar inte riktig som den ska. Bubbleroom ser inte när jag har uppdaterat senast (som en ping).

Så här skriver Bubbleroom:
"Kopiera tracking-koden, det är viktigt att få med hela koden/texten. Därefter ska du placera koden på din blogg i den nuvarande html-koden. Du får inte placera tracking-koden i ett inlägg. Exakt hur du placerar tracking-koden rätt varierar beroende på vilken bloggportal du använder dig av. Om du vill tjäna pengar och visa annonser genom tracking-koden är det viktigt att du placerar koden högt upp i bloggen så att läsarna ser annonserna. OBS! Att tracking-koden även länkar vissa utvalda ord i bloggarna."

Och så här kan koden se ut:
"<script id="_famebloggers_tracker_1685997" src="http://back.famebloggers.com/bubbleroom/tracker" type="text/javascript"> </script>
<script type="text/javascript">
var _fameblogger_tracker = _famebloggers.get_tracker('1685997');
_fameblogger_tracker.set_size('12');
_fameblogger_tracker.set_tracker('3501441');
_fameblogger_tracker.track_pageview();
</script>"

MIn Blogg heter Snuttgrodan!
Får man lägga in egen reklam på sin sida/blogg för att tjäna några ören?
Jag förstår inte riktigt men du skriver att basfunktionaliteten är gratis men på prislistan står det 9kr/mån. Har jag missförstått något här?
Jag vet inte vad som blev fel. Får väl försöka om igen. Du har inte någon liten beskrivning på hur man gör så blir det lite lättare ... men tack ändå!
Hej jag får inte länkningen mellan bloggportalen, tvingly och nyligen att fungera. Jag får pinga själv varje gång vilket jag inte vill. Jag vet inte vad jag gör för fel så finns det möjligen lite hjälp att få?

Snuttgrodan!

Forum Index » Profile for snuttgrodan » Messages posted by snuttgrodan
Go to: